قدرت کلمات چیست

کلمات پرقدرت

قدرتمندترین کلمات شما همان هایی هستند که بیشتر از همه تکرار می کنید و مرتب از آن ها استفاده می کنید. افراد فکر می‌کنند چون دچار مشکلات متفاوتی هستند، از کلمات منفی استفاده می کنند. اما حقیقت این است که چون آنها از کلمات منفی بیش از حد استفاده کرده‌اند، دچار مشکل شده‌اند.

هر آن چیزی که مدام تکرار شود اتفاق می افتد. زمانی که شما مدام با خود تکرار می کنید “مشکل دارم، خسته‌ام، وقت ندارم، و هزاران نمونه دیگر” بدون شک نمی توانید توقع داشته باشید که اتفاقات خوبی برای شما بیفتد. زیرا خود شما با کلامتان در حال جذب تمام اتفاقات منفی هستید.

بنابراین سعی کنید به جای واژه های منفی دقیقاً همان چیزی را بر زبان بیاورید که آرزویش را دارید و آن را استفاده کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعد از اینکه یک کلمه را ۵۰ بار تکرار کنید، احساسات شما با آن کلمه هم جهت خواهد شد و در نتیجه ضمیر ناخودآگاه شما تلاش می کند که برنامه شما را دقیقاً مطابق با همان احساس بچیند و آن را جذب کند.

قدرت کلمات ، یکی از مهم ترین چیزهایی است که در دنیا وجود دارد اما متاسفانه اکثر ما آن را جدی نمی‌گیریم و به همین علت هم بارها به خود و دیگران ناراحتی را هدیه داده ایم .

تأثیر کلمات به قدری بالا هستند که علاوه بر اینکه عامل کلیدی در بهبود فن بیان ما محسوب می شوند ، می‌توانند مسیر زندگی ما را تغییر دهند و بر خوب یا بد بودن حال ما تأثیر گذار باشند. در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه از این قدرت کلمات به سود خود استفاده کنید.

یکی از موضوعاتی که اغلب برای افرادی که با قوانین حاکم بر جهان هستی و زندگی نوع بشر آشنا می شوند مطرح می شود این است که، حالا که متوجه شدم باید بر روی خواسته هایم توجه کنم و از ناخواسته ها دوری کنم، چطور می توانم بهترین و قوی ترین تمرکز و توجه را به سمت خواسته هایم داشته باشم؟

در پکیچ ویژه قدرت ذهن و دوره های کوچینگ و سایر آموزشهایم شیوه های قدرتمندِ توجه و تمرکز بر خواسته ها، اهداف و رویاها را بررسی کردیم.

گفتیم برای تغییر هر بخش از زندگی تان که برای شما خوش آیند نیست و می خواهید آن قسمت از زندگی تان تغییر کند، می بایست کانون توجه خود را از آنچه که نمی خواهید برداشته و به آنچه که می خواهید معطوف کنید.

یکی از بهترین ابزار و روشهایی که در این خصوص پروردگار جهان به انسان عطا نموده قدرت کلام است. قدرتی که در وجود انسان گذاشته شده تا علاوه بر برقراری ارتباط، قوی ترین و بهترین سیگنالهای ممکن را از ذهن بشر به جهان بیرون مخابره کند.

وقتی انسان شروع به صحبت می کند، محتویات ذهنش را بصورت انرژی و در قالب فرکانس، به جهان ساطع می کند و جهان نیز به این سیگنالها پاسخِ درخور و مناسب می دهد.

برای درک بهتر این موضوع فقط کافیست به زندگی افرادی که بیشترین ارتباط را با آنها دارید نگاه کنید و به این فکر کنید که آنها بیشتر در مورد چه مسایلی صحبت می کنند.

من خانواده ای را می شناسم که مدام بر بیماری و اتفاقات ناگواری که برای خودشان یا دیگران رخداده و منجر به صدمات بدنی شده است صحبت می کنند.

خیلی طبیعی است اگر بگویم این خانواده نزدیک به یک دهه است که با انواع بیماری ها، عمل های جراحی، تصادف های منجر به صدمات بدنی و غیره مواجه بوده اند بصورتی که اکثر پزشکان و داروسازهای شهر این خانواده را بخوبی می شناسند.

خانواده ای را می شناسم که از پدرشان یاد گرفته اند که مدام برای نداشتن پول کافی از خودشان، خانواده، بستگان، صاحب کار، همسایه، شریک کاری، دولت، وضع جهان و غیره گله و شکایت کنند و هر کجا که دور هم جمع می شوند یا در جمعی حاضر می شوند بلافاصله شروع به صحبت در مورد همین مسایل می کنند، گویی حرف دیگری برای گفتن ندارند و کاملا طبیعی است اگر بگویم این خانواده علی رغم تلاش و کار مداوم، به زحمت امرار معاش می کنند و به انواع وامهای و قرض ها و بدهی ها گرفتار شده اند.

باید این نکته را بخوبی درک کنید و با تمام وجود بپذیرید که جهان حرفها و صحبت های شما را می شنود.

جهان به صحبت های شما گوش میدهد و حرفهای شما را به واقعیت زندگی تان تبدیل می کند.

جهان متوجه نمی شود که منظور شما از گفتن برخی حرفها، دوری از آنهاست و نمیخواهید برایتان اتفاق بیفتد.

این زبان و قدرت کلامی که به عنوان نوعی قدرت و ابزار به انسان هدیه شده، یک شمشیر دو لبه است که می تواند انسان را به سعادت و خوشبختی محض برساند و یا برعکس انسان را به قعر ظلمت و گرفتاری رهنمون شود که از قدیم الایام گفته اند زبان سرخ سرِ سبز دهد بر باد.

این اختیار در دستان ماست که چگونه از این ابزار استفاده کنیم. ما چه بخواهیم چه نخواهیم قادر به سخن گفتن هستیم. اینکه ما چگونه و در مورد چه مسایلی صحبت کنیم کاملا انتخاب ماست.

در مورد هر موضوع و مساله ای که بیشتر صحبت کنیم، آن موضوع را به زندگی خودمان دعوت می کنیم .

سخنان ما رخدادها و تجربیات آینده ی ما را می سازند. سخنان ما به جهان مخابره می شوند و جهان اتفاقات و تجربیاتی هماهنگ و هم ارز با سخنان گذشته ی ما را بصورت واقعیات زندگی به سمت ما می آورد تا سخنان گذشته ی خودمان را بصورت واقعی زندگی و درک کنیم.

مواظب باشید بیشتر در مورد چه مسایلی صحبت می کنید چون به زودی به واقعیت زندگی شما تبدیل می شوند.

شما درباره کلمات قدرت دارند چه دیدگاهی دارید…؟

دوستدارتان محمد جانبلاغی

4.8/5 - (24 امتیاز)

بهترین دوره آموزش قانون جذب برای رسیدن به تمام خواسته ها

شما می توانید به تمام خواسته هایتان برسید اگر آموزش های این دوره را بلد باشید.

دیگر چیزی برای شما یک روئیا یا یک آرزو باقی نخواهد ماند چون شما در اینجا آموزشی را یاد می گیرید که می توانید به هرآنچه که می خواهید برسید.